З біохімічної точки зору найчастіше це може бути пов'язано з тим, що розвиток ознак звичайно являє собою багатостадійний процес, кожен етап якого контролюється окремим ферментом (інформація про фермент знаходиться в певному гені). Якщо хоча б один ген знаходиться в рецесивним стані, то синтезується змінений фермент, реакція не йде, і кінцевий продукт не утворюється.
9:3:3:1 - кожен домінантний ген має самостійний фенотипічний прояв. Поєднання в генотипі двох цих генів обумовлює розвиток нового фенотипічного прояву а їх відсутність - не дає розвитку ознаки. Наприклад ген А обумовлює розвиток блакитного забарвлення хвилястих папужок, ген B - жовтого, папужки з генотипом А_В_ мають зелене забарвлення а з генотипом ааbb - біле;
9:7 домінантні і рецесивні алелі комплементарних генів не мають самостійного фенотипічного прояву. Наприклад, пурпурне забарвлення віночка квітки у запашного горошку розвивається тільки при спільному
поєднанні в генотипі домінантних генів А і В, у всіх інших випадках забарвлення відсутнє і віночок виявляється білим.
9:3:4 - домінантні і рецесивні алелі комплементарних генів мають самостійний фенотипічний прояв. Наприклад, забарвлення у кроликів визначається двома комплементарними генами: А - наявність
забарвлення, а - відсутність, B - чорне забарвлення, b - голубе забарвлення.
9:6:1 - поєднання домінантних алелей комплементарних генів забезпечує формування однієї ознаки, поєднання рецесивних алелей цих генів - іншої,
наявність в генотипі тільки одного з домінантних генів - третьої. Наприклад гарбуз з генотипом А_B_ мають дископодібну форму плоду, з генотипом ааbb - подовженy, а з генотипами А_BB і ааB_ - сферичну.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Тут ви можете як прокоментувати прочитане, так і написати особисто до викладача. Усі повідомлення публікуються тільки після проходження перевірки.